50 social media strategieën

Online cursus 50 social media strategieën

Inmiddels wordt in Nederland 1 op de 8 klanten door online marketing binnengehaald via social media. Wat heb jij als bedrijf aan Twitter, Facebook of YouTube? Wat zijn de beste social media tools ter wereld? Hoe moet je starten met social media? Leer het in deze online training.

Er wordt op dit moment gewerkt aan de nieuwe versie van deze cursus. Totdat de nieuwe versie klaar is staat de cursus 'In onderhoud' en is deze niet bereikbaar.

Inmiddels wordt in Nederland 1 op de 8 klanten door online marketing binnengehaald via social media. Wat heb jij als bedrijf aan Twitter, Facebook of YouTube? Wat zijn de beste social media tools ter wereld? Hoe moet je starten met social media? Leer in deze online cursus met welke strategie je succesvol wordt op social media.

Doel van de cursus

In de online cursus '50 social media strategieën' leer je doelstellingen te realiseren via de social customer journey.

Wat kan of ken je na de cursus

  • Je kunt elke uitdaging doelgericht aanpakken in een steeds veranderend socialmedia-landschap 
  • Alle stappen integreren in je (marketing)communicatiestrategie
  • Strategisch onderbouwen van al je keuzes voor content, kanalen en campagnes 
  • Creëren van draagvlak binnen je organisatie voor social media 
  • Meten en interpreteren van de resultaten van al jouw socialmedia-activiteiten 

Duur en studiebelasting

De cursus '50 social media strategieën' duurt ongeveer 7 uur. Wil je het maximale rendement uit je e-learning halen, gebruik dan de downloads en het oefenmateriaal bij de cursus. De totale studiebelasting bedraagt 10 uur.

Doelgroep en vooropleiding

Deze online cursus is geschikt voor managers, leidinggevenden, teamleiders, projectteamleden,communicatieadviseurs of marketeers. Deze online cursus is geschikt voor iedereen die graag meer wil weten over verschillende social media strategieën. Advies vooropleiding: mbo-niveau-2. 

Vaardigheden

Door het volgen van deze cursus werk je aan de volgende vaardigheden: Samenwerken en overleggen, Onderzoeken, Creëren en innoveren, Leren.

Lesmaterialen

De cursus '50 social media strategieën' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Instructie, Tools, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak. Aanvullend lesmateriaal: Rechtstreekse verkoop op Facebook. E-book: Social Media Strategie.

Opbouw van de cursus

Deze cursus is opgebouwd uit diverse e-learning leerobjecten en bevat tevens aanvullend oefenmateriaal. Aan het einde van de cursus is er een eindtoets. 

Aantal modules

Deze cursus bestaat uit 8 modules. 

Toetsing

De cursus '50 social media strategieën' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard op LinkedIn of op een ander loopbaanportal zoals At Monday plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!